Haiishhhh.....
Bukan nak burukkan agensi ni....tapi lansung tak boleh blah bile aku call Koperasi tu sekejap tadi nak bertanyakan jumlah baki pinjaman aku,,,ye laaa...aku mane penah tanye tentang baki pinjaman..disebabkan ada urusan, aku terpaksa la nak tau bape baki pinjaman aku...
Aku call punya la sopan...ye laaa...dah paham sangat etika menjawab talipon ni kan...??? dulu aku kerja customer service kat kementerian lama..dan sekarang ni pulak kena tugas kaunter...bercakap pun sopan la...seperti yang dituntut oleh kerajaan Malaysia, "Budi Bahasa Budaya Kita"
Bila aku mula bertanyakan nak tanya tentang balance pinjaman setakat ini... waaaahhhhh...jawapan yang betol tapi cara yang salah..... korang boleh bayangkan la dengan cara poyo watak Tengku Mariam (yang dilakonkan oleh Zila )
"Untuk pengetahuan CIK VERA (dia tekankan part nama tuuuu) kalau nak tahu balance pinjaman tak boleh dari percakapan. Awak kena tulis surat dan fax kepada kita..dalam tu awak letak lah nama awak, no ic awak, nombor talipon awak dan fax ke sini.ok??"
Tahan sabar kowttt....dengar...memang la dia bagi infomasi yang baik...tip top...tapi masalahnya cara dia menyampaikan informasi tu macam dia cakap ngan kengkawan pulak.. then dengan elok aku tanya lah.. "Boleh saya dapatkan no faks koperasi?" so dye pun sebut la "03-202****"
Pastu dengan rasa maleh... cepat-cepat la aku ckp... "Terima Kasih" dan letak talipon...aku pun diam sendiri...hurm...dan-dan je lepas tu aku bagitau la member aku....haaaaa...
Sakit hatiii.....