I AM MUSLIM

I AM MUSLIM

Monday, March 26, 2012

Goodbye To Kuala Lumpur & Putrajaya

Rasa sedih...rasa sayu....tinggal beberapa hari je lagi aku akan berangkat ke negeri asal aku...Sarawak Bumi Kenyalang...

Ada tebit rasa gembira kerana akhirnya aku bersama anak kesayangan aku...tapi sedih..sebab aku tinggalkan banyak kat sini...orang yang aku sayang...ye la Papa anak aku laaa...Incik Aboy...kawan-kawan aku...kenangan aku....walaupun banyak keperitan yang aku rasa...tapi kat sini la aku kenal erti hidup...realiti hidup yang sebenar...tanpa bergantung sehelai benang pun dari orang tua....

Segala keputusan langkah diambil sendiri....kat sini juga aku penah jatuh...aku bangun balik...manusia yang beraneka ragam aku jumpa...serious...aku memang sedih nak tinggalkan Kuala Lumpur...

Oppssss....tak bereti aku lupa asal usul aku...cuma aku dah anggap Kuala Lumpur ni nadi kepada kehidupan aku...walaupun aku lebih banyak meluangkan masa di Putrajaya (yang agak bowsan tu...) tapi aku selali bersama incik aboy di kuala lumpur....

kenangan aku semua kat sini....memang sepanjang 18 tahun hidup aku di sarawak lagi lama jika dibandingkan dengan 5 tahun aku di termpat orang...tapi aku matang di sini...dulu aku penah heran kenapa ramai orang dari utara, timur, selatan, dan timur malaysia kalau dah berhijrah ke Kuala Lumpur mesti susah nak balik ke negeri asal...balik pun mesti atas sebab yang tak dapat dielakkan....rupa nya...NADI kehidupan...realiti kehidupan semua di K.L...sama seperti...di New York, Amerika; Tokyo, Jepun: Seoul, Koria Selatan; Macau & Taiwan bagi ROPC.

Yeah....its a sad thing i ever had in my life...saperate dengan orang yang paling aku cinta....nak buat macam mana...aku terpaksa...no worries Vera...as long both of you love each other....there's a will....

No comments: