I AM MUSLIM

I AM MUSLIM

Monday, January 14, 2013

Twitter or Facebook

Harlu Haaaii...

Facebook or Twitter???

Mane yang best? Facebook ke Twitter??

Aku ni..dah lama dah join mende alah dua ekor ni...Facebook sejak 2007 lagi..masa tu Facebook belom fames cam sekarang...masa aku join tu omputih yang banyak join facebook..lagi pula orang Malaysia tengah ngan trend MySpace ngan Friendster..wujud lagi ke social networking tu...?? Masa aku mula join Facebook @ FB ni, kawan aku yang ajak..dye kate FB lagi best..sebab kalau komen page kawan kite boleh tau...so aku join la kan...tak sangka jadi fames bila ada game yang satu Malaysia main iaitu FarmVille...aku ingat lagi FarmVille aku sampai Level 48 je..pastu game tu jadi sesak..and susah sangat nak masuk..sampai sekarang...

Twitter pulak aku start pun sebelum Twitter fames macam sekarang...belagak ke Moi?? aku masuk Twitter pun lebih kurang sama waktu ngan masuk FB..Twitter ni aku masuk sebab ex-boy aku yang ajak...dye kate best sebab trending banyak dari artis-artis Hollywood kate nye... orang pertama aku follow ex-boy aku, bakal kakak ipar aku, then artis VLogger iJustine dan Peter Chow... haaaa...aku tak le active seperti active ngan Facebook..sebab kawan-kawan tak der and tak banyak yang reti men Twitter ni... so nak hashtag diorang pun tak boleh..so aku buka Twitter sekadar nak tahu perkembangan artis-artis yang aku suka je... baca je pown..bukan aku retweet balik ape cite diorang..tapi lately, sejak dah guna hp Galaxy Y aku, aku download la apps Twitter, memang dah macam orang len jugak aku retweet trending dan tweet ape je yang aku rasa nak tweet :p




hurmm...
ni nak gossip sikit ni...kat twitter aku ada follow si Chomel Gedeng-gedeng Wan Zack Haikal, pemain bola sepak kebangsaan yang tengah howt meletop kat mulut sumer gadis..waima dah berpunya.. Sejak akhir-akhir ni si Wan Zack semakin aktif ngan twitter beliau..hik hik..kate nye yang FB account dye dah activate..so fokus kat twitter...tapi aku ade gak Liked page dye kat FB..ade lagi je aku tengok...tapi tak tau plak tu akaun FB dye yang betol..sebab ape aku tengok...memang sama ngan dye post kat Twitter...mana satu betol atau tak aku tak tawww...

Then, ade jugak isu ada sorang minah ni kan...cakap dye awek Wan Zack Haikal...mak aihh...betol atau tak kite tak tau..sebab gambar dye letak gambar dye ngan Zack..tapi semua dah tau kan..yang Wan Zack Haikal tu dah de yang punya..nak pecaya memang tak lah..tapi asal buat camtu sekali erkk?? minat pun beragak laaa....jangan buat orang lain gelak kat diri sendiri kan???

hurmmm...
FB ngan Twitter ni tempat sharing kisah masing-masing..then dari situ orang boleh nilai kite sama..and sama gak ngan blog or vlog...ye la..nak percaya 100% tu jangan la...semua kita tak tau mana betol mana salah..kang kena saman baru tau..padan muka..macam kes aku dulu..duk maki hamun department lain..nasib bek kena tegur..kalau kena saman tak ke naya aku..hahahahah....bangga ke??  so..semua social networking jangan nak percaya sangat lah k? bukan ape..semua berbalik kepada kita je nanti... kecuali yang product-product tu boleh la pecaya sikit..hurm...tak pe la..pikir seniri..hik hik hik...

No comments: