I AM MUSLIM

I AM MUSLIM

Friday, August 29, 2014

Janji sebuah kata

Janji
Setiap kali kita ingin meyakinkan orang lain kita akan berjanji... dan janji itu adalah kata-kata agar orang itu mempercayai kita..

Janji Cinta.
Pernah suatu masa dulu cinta yang pernah aku harapkan menaburkan kata-kata indah sehinggakan aku mempercayai kata-kata itu dan berharap kepada kata-kata nya...

Namun, lidah tidak bertulang... lembut mengungkapkan kata-kata..yang hanya manis di mulut seperti menanam tebu dimulut. Sungguh ku terluka saat janji itu tidak kotakan...

Setiap janji ingin membawa aku ke puncak percintaan, mengikat kasih di pelamin cinta, tetapi semua itu hanyalah janji.. Janji sebuah Cinta. Janji yang menyakitkan. Janji yang membawa kepada 1000 harapan. Janji yang menyebabkan keluarnya air mata.

Itu yang pernah aku lalui..dan aku yakin korang semua melalui janji yang sama... Janji sebuah Kata.

No comments: