I AM MUSLIM

I AM MUSLIM

Wednesday, April 1, 2015

Preview Novel : Aku Bukan Perampas, Amylie Haizani

Hello youguys!!

Sapa kaki novel kat sini.. meh.. jom saya share satu novel yang saya dah baca.. buku terbitan Buku Prima, GrupBuku Karangkraf. Mungkin ada yang dah baca dah novel ni.. mungkin ada yang belum baca.. tapi tak kesahlah.. saya nak share jugak preview buku ni...

Tajuk: Aku Bukan Perampas!
Penulis: Amylie Haizani
Terbitan: Buku Prima
Cetakan : Pertama 2015
Genre : Cinta
Beli: Secara online melalui Karangkraf.com
Rate : ⭐⭐⭐⭐⭐

Sipnosis (saya cerita sikit k?)
Kisah Nur Jannah, yang mendirikan rumahtangga bersama lelaki yang dia cintai, Aiman Ezri. Pada mulanya mereka bercinta, dan membuat keputusa  untuk bernikah. Selepas menikahi Nur Jannah, Aimam Ezri menyedari kesilapan yang dilakukan. Aiman Ezri masih memyintai kekasihnya, Zurina. Aiman Ezri ni tak pernah memutuskan hubungan dia dengan Zurina. Zurina tak tahu yang dibelakangnya Aiman Ezri bercinta dengan Nur Jannah sehingga dia memgetahui Aiman Ezri berkahwin. Pada hari pernikahan, Aiman Ezri meninggalkan Nur Jammah seorang diri, untuk berjumpa dengan Zurina dan memberitahu yang dia ni bersalah kerana curang dengan Zurina. Zurina menyalahkan Nur Jannah kerana telah merampas Aiman Ezri darinya.

Nur Jannah semakin hari semakin makan hati berulam jantung dengam sikap dingin suami. Sehingga suatu hari, suami nya telah "merogol" dia, bersama denga Nur Jannah tanpa rela hingga menyakitkan Nur Jannah. Akhirnya Nur Jannah tak tahan denga  suami hingga memfailkan permohonan cerai apabila dia tahu Aiman Ezri telah pun menikahi kekasihnya di Selatan Thailand. Setelah bercerai, Aiman Ezri menjadi gila talak. Dia merindui Nur Jannah dan menyalahkan Zurina menjadi sebab penceraian dia dengan Nur Jannah.

Nur Jannah berkenalan dengan Rizman Fakhruddin, seorang lelaki menjadi sahabat Nur Jannah. Dalam masa yamg sama, Sahara, bekas kekasih Rizman Fakhruddin, marah kepada Nur Jannah kerana merampas Rizman darinya. Dengan hasutan dari Zurina, mereka berdua sama-sama membenci Nur Jannah dan mengatakan yang Nur Jannah ni pemusnah dan perampas kebahagiaan mereka. Tetapi kebencian Sahara hanya sekejap, bila Rizman menolak baik "rujuk" Sahara. Setelah berjumpa dengan Nur Jannah dan pujukkan bekas suaminya, Sahara sedar yang sebenarnya Rizman memilih Nur Jannah.

Perasan marah Zurina masih membara, apabila kedua mertuanya masih belum merestui perkahwinannya dengan Aiman Ezri, dan mengetahui mereka masih mengharap Nur Jannah menerima kembali Aimam Ezri. Aimam Ezri masih lagi gila talak. Disebabkan marah, Zurina mengupah seorang lelaki untuk melanggar Nur Jannah. Apa yang diharapkan tidak menjadi. Dia ingat Nur Jannah maut dalam kemalangan tersebut. Tetapi tidak. Tindakkan Zurina, menyebabkan kemarahan Aimam Ezri.

Di penghujung cerita, Nur Jannah berkahwin demgan Rizman Fakhruddin.. nak tahu.. beli lah ye buku ni..

Actually, aku beli buku ni sebab lebih kurang sama je dengan kisah hidup aku.. so, baca dengan penuh kekusyukkan.. sakit hati pun ada.. banyak lagi la.. Novel ni memang best.. sebab tak seperti cerita biasa.. hehe..  so marilah membaca...hehe😘😘😘😘

No comments: